דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק הקעקועים הישראלי מעולם לא היה סוער יותר 

מאת    [ 21/08/2015 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2592 פעמים ]

נטען כ-25% מהאמריקאים נושאים מעוטרים בלפחות קעקועים אחד, וכי רבע מתוכם הם בעלי 5 קעקועים ומעלה. עוד נטען כי שוק הקעקועים בארה"ב, על כל ענפיו (ביגוד, אביזרים וכמובן העבודות עצמן), מגלגל כ-7 מיליארד דולר בשנה. למעשה, תעשיית הקעקועים בארה"ב הינה השישית בהיקף התפתחותה מבין כלל התעשיות המתפתחות (ובהן – תעשיית הקולנוע). שוק הקעקועים בישראל הולך וטופס תאוצה רבה בשנים האחרונות, והסממן הכן ביותר לכך הוא מספר מכוני קעקועים בישראל (כ-200). למעשה, סטודיו חדש נפתח בישראל אחת לשבועיים בממוצע.

קשה לנער מעצמנו את הסטיגמה הנוגעת לעולם הקעקועים, וזו הטבועה בנו. בתחילת המאה קעקועים עיטרו בעיקר את גופם של ימאים, ואנשים המצויים בשולי החברות (אסירים, ימאים, עבריינים), אך כיום השינוי בתפיסה גרם לכך שניתן לראות אנשים מכל גווני החברה מעוטרים ביצירות אמנות צבעוניות. ישראל אמנם לא עמדה בקצב המדויק של קבלת אמנות זו כמיינסטרים חברתי, אך נמצאת בעיצומו של שינוי תפיסתי יוצא דופן.

בשנים האחרונות ניתן בהחלט לראות יותר ויותר ישראלים מעוטרים ביצירות קעקועים אמנותיות, אשר בטוחים באמצעים ובמשמעותה של אותה אמנות. בבד בבד לרצונם של צעירי ישראל להתקעקע ולחשוף את גופם, ניתן לחוש בקבלה של תופעה זו גם בקרב מבוגרים, להם קשה יותר להתנער מאותה סטיגמה עתיקה.

אילו סגנונות קעקועים ישראלים אוהבים?

הסגנונות והעיצובים בהם חפץ הקהל הישראלי נעשים מורכבים ומעניינים יותר עם התקדמותו של התחום, והפתיחות לה זוכה בגבולות המדינה. בעוד בעבר עיצובי הקעקועים נעו בין ציפורים פשוטות לסימני "אינסוף" פופולריים, כיום ניתן לראות עיצובים מורכבים (שבטיים, אוריינטליים, מופשטים ונוספים). העיצובים השונים, ובמיוחד אלו בעיצוב אישי, מאפשרים לכל אדם למצוא בהם את המשמעות האישית המיוחדת עבורו. עיצובים פופולריים נוספים כוללים משפטים בעלי משמעות, כיתוב שמות בני משפחה \ בני זוג וכאלו אשר מסמלים אהבה.

על אף הפופולריות הרבה לה זוכה התחום בארץ, חשוב להבין את החשיבות של בחירה מקעקע שאינו בקיא בעבודתו. יש לערוך סקר שוק מקיף בין מספר מכוני קעקועים מומחים, על מנת להגיע לבחירה המושכלת ביותר. יש לוודא כי המקעקע הנבחר עושה שימוש אך ורק בדיו מאושר (כזה של חברה מוכרת בתחום, לדוגמא Intenz), וכן כזה המקפיד על כללי הניקיון והסטריליזציה. ובאופן כללי, הקפידו לברר ולאסוף ביקורות וחוות דעת מצד מכונים לגבם אתם מתלבטים. חשוב לשוחח עם לקוחות עבר ולראות איך עבודות הקעקועים של האמן נראות לאחר ההחלמה (חצי שנה ומעלה), ולהבין האם העבודה בוצעה ברמה גבוהה או לכל הפחות מספקת.

חשוב לא לנסות לחסוך, בוודאי שלא על חשבון איכות עבודתו של המקעקע. יש לבצע בחירה מושכלת של הסטודיו, פשוט על מנת לא להתחרט לאחר מכן בעקבות זיהום שעתיד להתקבל באם לא נשמרים כלל כללי החיטוי.

למידע ופרטים נוספים אתם מוזמנים להכנס לפורטל הקעקועים של ישראל - Inkme

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב